Ten samochód to wyjątkowe połączenie zalet: komfort jazdy, ponadczasowa sylwetka i osiągi w terenie. To nie jest zwykły „bulwarowy tygrys”, ale samochód z prawdziwą dzielnością terenową. Hybrydowy napęd zapewnia lepsze osiągi i niższą emisję CO2. Wybierz Vitarę w programie Suzuki Rent.
Jaki jest zakres usług oferowany przez Masterlease?
Korzystasz z wybranego z samochodu w zamian za stałej wysokości opłatę miesięczną.
Samochód serwisujesz w serwisach wskazanych przez Masterlease (opłata miesięczna uwzględnia harmonogram przeglądów i napraw).
W razie potrzeby udostępnimy Ci samochód zastępczy.
Jesteś pod opieką infolinii Assistance 24/7.
Dodatkowo
Ubezpieczenie – do wyboru polisa roczna lub wieloletnia.
Opony zimowe wraz z wymianą i składowaniem (usługa opcjonalna).
Karta paliwowa (usługa opcjonalna).
Dla kogo jest finansowanie?
Z finansowania w Masterlease (leasing, wynajem długoterminowy, abonament, leasing konsumencki) mogą korzystać przedsiębiorcy oraz klienci indywidualni.
Jakie mam korzyści z finansowania w Masterlease?
Niska miesięczna opłata: płacisz tylko za okres używania samochodu.
Opłata Startowa: już od 0 zł.
Przewidywalne koszty używania samochodu: usługa finansowania zawiera usługi napraw i przeglądów, ale może zawierać również ubezpieczenie, wymianę opon i samochód zastępczy.
Opieka techniczna nad samochodem: Centrum Techniczne Masterlease, sieć serwisów współpracujących z Masterlease, infolinia Assistance 24/7.
Wsparcie w likwidacji szkód: w przypadku szkody komunikacyjnej przeprowadzimy Cię przez ten proces.
Jakie są wymagane dokumenty?
Działalność prowadzona na podstawie wpisu do ewidencji działalności gospodarczej (osoby fizyczne, sp. cywilne).
wniosek leasingowy,
wpis do ewidencji działalności gospodarczej,
umowa spółki (w przypadku spółki cywilnej), zarejestrowana w US wraz z aneksami.
Spółki prawa handlowego:
wniosek.
Osoby fizyczne nieprowadzące działalności gospodarczej (osoby osiągające dochody z tytułu umowy o pracę, umów cywilno-prawnych, renty, emerytury):
wniosek,
zaświadczenie o zatrudnieniu i zarobkach (nie starsze, niż 30 dni),
potwierdzenie wpływu wynagrodzenia na konto z ostatnich 3 miesięcy.
Jakie są opcje zakończenia umowy?
Gdy Twoja umowa dobiega końca masz kilka możliwości:
wymieniasz samochód na nowy,
przedłużasz umowę na kolejny okres na podstawie aneksu,
kupujesz dotychczas używany przez Ciebie samochód,
zwracasz samochód do Masterlease.
Przykładowa kalkulacja
Wybierz parametry umowy, które będą Ci najbardziej odpowiadały. Nasi doradcy udzielą dodatkowych informacji i przedstawią Ci spersonalizowaną kalkulację. Wystarczy, że zapytasz nas o Vitarę.
Suzuki Vitara, wersja Premium
Okres umowy (m-ce)
Limit (km)
Opłata na start (%)
Rata netto*
Rata brutto*
Nr oferty
24
40 000
0
1501
1846
6984922
24
40 000
10
1114
1371
6984923
24
40 000
20
731
899
6984924
36
60 000
0
1444
1776
6984925
36
60 000
10
1205
1482
6984926
36
60 000
20
968
1190
6984927
48
80 000
0
1410
1734
6984928
48
80 000
10
1225
1506
6984929
48
80 000
20
1039
1278
6984930
*Rata miesięczna w zł (obejmuje wynajem i serwis). ML 00219, kalkulacje z dnia 2022-05-19 (1.43)
Pierwsza Vitara wyjechała na ulice w 1988 r. Kompaktowa terenówka zdobyła zaufanie milionów kierowców na całym świecie.
Suzuki produkowało pierwszą wersję modelu bardzo długo – do 2001 roku. Sprzedano aż 2,4 mln egzemplarzy tego modelu!
Vitara zasłynęła jako solidna terenówka. Niezawodność aut Suzuki potwierdza ranking magazynu “What Car?” Auta tej marki zajęły pierwsze miejsce.
Wygląd i komfort
Kierowcy wybierali między wersją ze sztywnym lub składanym dachem. Opcją do wyboru była też liczba drzwi – 3 lub 5.
Pierwsza wersja Vitary, jak przystało na terenówkę, była oparta na konstrukcji ramowej (co zapewniało sztywność nadwozia wymaganą do jazdy w trudnych warunkach).
Z czasem jej wygląd coraz bardziej przypominał samochody osobowe (no, przynajmniej odrobinę).
Przestronność
Vitara od początku było nieco mniej kanciasta od konkurentów. By może dlatego tak się podobała?
Ważnym elementem jej wyglądu było koło zapasowe, które było zawieszone na tylnej klapie. Często zamknięte w obudowie lub pod pokrowcem.
To rozwiązanie przeszło do historii. Koła na drzwiach od kilku lat już nie ma.
Grand Vitara – wejście smoka
Po latach „zwykłą” Vitarę zastąpiły dwie wersje Grand Vitary. To ważny rozdział w historii tego modelu, bo odtąd łączy w sobie cechy auta sportowego z użytkowym.
Samochód przekształcił się z terenowej “blaszanki” w bardziej cywilizowany, przyjemny dla oka pojazd.
Na szczęście Vitara nigdy nie utraciła swojego terenowego charakteru. Zawsze towarzyszą jej te same zalety – funkcjonalność i niezawodność.
2015 – powrót Vitary
Od 2015 roku Vitara wróciła do swojej pierwotnej nazwy. Tak, teraz jest prosto i bez zbędnych dodatków w nazwie.
Samochód zachował swoje mocne strony. Jest coraz ładniejszy, ale nadal łączy cechy terenówki i samochodu sportowego. Pojawiła się też wersja bez napędu na 4 koła.
Dodatkowo – to właśnie w 2015 roku Vitara wzorowo przeszła testy NCAP i zdobyła 5 gwiazdek (o czym piszemy poniżej).
Czy wiesz, że Vitara to pierwszy kompaktowy SUV, który zdobył 5 gwiazdek w nowych testach Euro NCAP?
Organizacja European New Car Assessment Programme (Euro NCAP) wprowadziła nowe zasady testowania. Oczywiście bardziej rygotystyczne, od poprzednich.
Słowo komentarza – zdajemy sobie sprawę, że testy służą do zwiększania bezpieczeństwa. Ale jednocześnie są sposobem promowania francuskich i niemieckich marek samochodowych. Koncerny z tych krajów projektują samochody „pod testy”, aby zdobyć przewagę marketingową nad markami importowanymi spoza kontynentu. Klientom się to podoba.
Japońska Vitara poradziła sobie z kłodą rzuconą przez europejskich urzędników i lobbystów.
Osiągnęła znakomity wynik, dzięki bezpiecznej konstrukcji nadwozia TECT (Total Effective Control Technology), którą opracował koncern Suzuki. Koncept polega na tym, że wzmocnione nadwozie (z kontrolowanymi strefami zgniotu), pochłania energię kolizji i rozprowadza ją z dala od pasażerów.
Vitara otrzymała bardzo dobre wyniki w głównych kategoriach:
ochrona pasażerów – 89% (80*)
bezpieczeństwo dzieci – 85% (75*)
ochrona pieszych – 76% (65*)
systemy bezpieczeństwa – 75% (70*)
* minimalny wynik dla otrzymania 5 gwiazdek
Systemy bezpieczeństwa w Vitarze
Samochód wyposażony jest m.in. w:
7 poduszek powietrznych (łącznie z poduszką kolanową), które chronią kierowcę i pasażerów w przypadku uderzenia w tył, przód lub bok pojazdu.
Pasy bezpieczeństwa z napinaczami pirotechnicznymi oraz ogranicznikami ich siły napięcia.
System składania pedału hamulca, którego zadaniem jest zmniejszenie obrażeń stóp i nóg (w momencie kolizji).
Ochrona pieszych
Przód Vitary zawiera dodatkowe elementy zwiększające bezpieczeństwo pieszych. Zmodyfikowano konstrukcję maski, podszybia, wycieraczek i zderzaków tak, aby zmniejszyć stopień obrażeń w razie wypadku z udziałem przechodnia.
Najciekawsze systemy bezpieczeństwa Suzuki
Omawiany przez nas producent stosuje w swoich samochodach wiele systemów, które służą zwiększeniu bezpieczeństwa. Oto kilka ciekawszych z nich:
System rozpoznawania znaków drogowych (Traffic Sign Recognition). Używa on kamery, która stale monitoruje drogę. Gdy wykryje znaki informujące o ograniczeniu prędkości lub zakazie wyprzedzania, wyświetli ikonę na ekranie, przypominając kierowcy jaki znak właśnie minął. To rozwiązanie bywa skuteczniejsze od wskazań w pokładowej nawigacji (nie zawsze są w porę aktualizowane).
Alarm przekroczenia linii pasa ruchu (Lane Departure Prevention). Ten system działa przy prędkościach pomiędzy 60 a 160 km/h. Kamera, obserwuje drogę przed samochodem i rozpoznaje linie oznakowania jezdni. Gdy wykrywa, że samochód może przejechać linię w sposób niezamierzony, system aktywuje elektrycznie wspomagany układ kierowniczy. Pomaga w ten sposób kierowcy wrócić na odpowiednią ścieżkę. Oczywiście system nie jest odporny na fatalną jakość oznakowania niektórych dróg (linie namalowane niewłaściwą farbą, ginące przy odrobinie deszczu, czy śniegu). Ale przyda się na drogach szybkiego ruchu, gdzie najłatwiej stracić czujność (monotonny charakter jazdy).
Ostrzeganie o ruchu poprzecznym za pojazdem (Rear Cross Traffic Alert). To jest szczególnie ciekawy system, który przydaje się podczas cofania przy prędkości do 8 km/h. Komputer pokładowy korzysta z dwóch czujników radaru zamontowanych z tyłu. Ostrzegają one kierowcę o zbliżaniu się pojazdów. Gdy system wykryje ryzyko kolizji – informuje kierowcę poprzez wyświetlacz informacyjny (taaa, na ten akurat nie patrzymy, prawda?) i ostrzeżenie dźwiękowe (o! to już lepiej!). Ta funkcja ma zapewnić bezpieczeństwo np. podczas wyjeżdżania tyłem z miejsc parkingowych w centrum handlowym. Czyli w miejscach, gdzie widoczność w tył i na boki jest bardzo ograniczona. Niejeden kierowca zaoszczędzi sobie słuczki!
Monitor martwego pola (Blind Spot Monitor to dwa boczne czujniki radarowe zamontowane z tyłu. Wykrywają pojazdy, które znajdują się w tzw. martwym polu (nie widać ich w lusterkach bocznych) lub zbliżające się do nich. Czujniki ostrzegą Cię za pomocą ikony LED w lusterku bocznym (w tym, które może nie pokazywać zbliżającego się auta). Ta funkcja jest nieocenionym asystentem, gdy chcesz zmienić pas na drodze wielopasmowej!
Dual Sensor Brake Support (układ reagowania przedkolizyjnego) współpracujący z kamerą i czujnikiem laserowym.
Silniki w Suzuki Vitara
W pierwszej Vitarze do wyboru było 7 rodzajów silników w różnych latach.
Użytkownicy chwalili sobie konstrukcje na olej napędowy, jak i benzynowe (z reguły dobrze znoszące instalację LPG).
Kierowcy do dziś najwyżej cenią jednostkę z początku tej listy, czyli silnik benzynowy 1.6 i.
To niezawodna i elastyczna konstrukcja, która zapewnia dobre osiągi w terenie i na ulicy.
Gama silników to:
1.6 i 80 KM (1988-1995),
1.6 16V 70 KM (1991-2002),
2.0 i 16V 132 KM (1995-1999),
2.0 i V6 24V 136 KM (1995-1999),
2.5 V6 160 KM (1997-1999),
1.9 D 68 KM (1995-1999),
2.0 TD 71 KM (1995-1999),
2.0 TD 87 KM (1998-2004).
Napęd Vitary dzisiaj
Obecnie Vitara ma silnik 1.4 Boosterjet 48V SHVS 140 KM. To układ “miękkiej hybrydy”, który zapewni Ci dobre osiągi i zarazem niski poziom spalania.
Emituje on około 20% mniej dwutlenku węgla, niż klasyczny samochód spalinowy.
Układ hybrydowy przynosi także do 20% oszczędności na paliwie. I to w każdych warunkach jazdy!
Co to jest mild hybrid (miękka hybryda)?
W tym układzie napędowym silnik elektryczny nie napędza bezpośrednio kół, ale wspiera w tym celu silnik spalinowy. Pomaga w ruszaniu z miejsca lub przyspieszaniu.
Oprócz tego silnik elektryczny “kręci” spalinowym w czasie startu. Dlatego nie znajdziesz tu typowego rozrusznika.
Silnik elektryczny jest też alternatorem. Ładuje akumulatory i przekazuje napięcie dla całego auta.
Specyfikacja silnika Vitary
Pojemność skokowa
1373 cm³
Typ napędu
hybrydowy
Moc silnika
140 KM (103 kW) przy 5500 obr/min
Max moment obrotowy
235 Nm przy 2000-4000 obr/min
Liczba cylindrów
4
Układ cylindrów
rzędowy
Liczba zaworów
16
Stopień sprężania
9,9 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka
72.2 × 81.3 mm
Typ wtrysku
bezpośredni
Zalety i wady Vitary w oczach kierowców
Jak wiesz, nie ma samochodów idealnych. Nawet Vitara, która uchodzi za wzór niezawodności, ma swoje minusy.
Na szczęście ten model Suzuki łatwo naprawisz. Nie musisz też martwić się drobnymi usterkami, ponieważ takie występują sporadycznie. Większe awarie, jeśli się pojawią, też zwykle nie są kłopotliwe.
Pozytywne opinie kierowców
Z ponad 100 opinii na kierowców, o czym pisze portal autocentrum.pl, wyróżniają się pozytywnie:
niski poziom spalania,
ekonomika jazdy,
dynamika jazdy,
dobra prędkość,
lekkość prowadzenia,
miękkie wspomaganie kierownicy,
przestronność,
wysoki poziom wyciszenia,
dobra pozycja za kierownicą,
elastyczny silnik,
atrakcyjny wygląd,
najlepsza cena względem jakości i wyposażenia,
bezpieczne i wszechstronne auto do miasta i w trasę.
bezawaryjność.
Tajemnica popularności Vitary
Wszystkie wersje Vitary są maksymalnie użyteczne. Świetne w terenie. Miłośnicy offroadu doceniają jej niewielką masę, lekkie silniki i duży prześwit.
Dzięki temu auto nie grzęźnie i pokonuje bezdroża, które potrafią pokonać większe i cięższe samochody.
Nie masz problemu z ich obsługą i bez trudu je poprowadzisz. Łatwo pokonasz zakręty i nierówności na drodze.
Odświeżona Vitara wygląda już trochę inaczej niż kiedyś. Nie znajdziesz już koła zapasowego z tyłu.
Zmieniła się też linia nadwozia – z typowo terenowej, na bardziej miejską, sportową i płynną. Dzięki temu znajdziesz ją w segmencie SUV.
Ty wsiadasz i jedziesz, a my zajmujemy się resztą! Udostępnimy Ci samochód pełen pasji i energii, a dodatkowo zajmiemy się i jego kompleksowa obsługą. Dzięki temu korzystanie z samochodu jest jeszcze wygodniejsze.
Niniejszy materiał ma wyłącznie charakter informacyjny i nie stanowi oferty w rozumieniu Art. 66 kodeksu cywilnego.
Szczegółowe informacje na temat warunków umów ubezpieczeń komunikacyjnych, w tym o ograniczeniach i wyłączeniach odpowiedzialności ubezpieczyciela, znajdują się w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia dla poszczególnych produktów udostępnianych przez doradców Grupy Masterlease przed zawarciem umowy oraz w Ustawie o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych
Dostawcą usługi są spółki Grupy Masterlease należące pośrednio do Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego. W skład Grupy Masterlease wchodzi Prime Car Management S.A., Futura Leasing S.A., Masterlease Sp. z o.o. oraz MasterRent24 Sp. z o.o.
Wysokość opłaty na start jest uzależniona od modelu samochodu i oceny zdolności kredytowej klienta. Zdjęcia samochodów mają charakter poglądowy i mogą przedstawiać inną specyfikację modelu.